Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27

Thread: Kintoki

  1. #11
    Urameshi-sama is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    9,172

    Default

    ^^I thought he was talking about Konomi Takeshi. A bunch of the popular mangakas are rotating out oneshots in SJ for the next few weeks, including this one.
    Stolen Sig Count: 26

  2. #12
    BlueDemon is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Germany
    Posts
    5,369

    Default

    I got to say Kintoki wasnt a very interesting One Shot....
    But seeing how the manga industry goes down the drain, they just might serialize it to make some cash...

    Ill take a look at Moon Walker as well ^^

    Moon Walker is pretty cool...Id like to see it serialized
    Last edited by BlueDemon; 11-13-2010 at 06:45 AM.

  3. #13
    R3dKnight is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    third world country
    Posts
    4,675

    Default

    it's seems like Naruto x Bleach is going to end very soon now.
    and Shonen jump needs a new manga to hold up their business

  4. #14
    Luphrecio is offline Senior Member Well Known
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Tokyo, Japan
    Posts
    339

    Default

    Quote Originally Posted by Yazen View Post
    Luphrecio LMAO!


    lol!


    I was suprised that this Toriyama one shot was. . .kinda on the *meh* factor

    HAHA Bleach is NEVER going to end untill people stop reading/buying the crap he churns out every week

    I mean come on. . .*Do you want some rAmEN?* I swear hes turning it into a gag manga now lol



    But yeah. . .man. Moon Walker was a giant pile of gay shit.

    1. the main characters were wearing the gayest costumes, saying the gayest things, holding hands, being handcuffed, wearing collars, being wet, and generally acting like prince of tennis characters.

    2. the "action" was uninspired and badly drawn. was that supposed to be a kick near the end? I don't think the guy can draw anything other than tennis action and sweaty boys.

    3. except, he fucks up big time in a couple of spots. http://mangastream.com/read/one_shot/71884702/6 Good god, look at his emaciated arm in this one.

    3. the villain was so one-dimensional it wasn't even funny. She was just a bad boss and kills people with her "rare item", which sounds like she's gloating over some rare drop in an mmorpg.

    4. Nothing in this made any fucking sense. Why was this super inventor arrested? why didn't they check to see who the fucker was? how did he get out of his cuffs and produce drinks? I don't care if you know how they were made, that doesn't mean that you can get out of them. why did that police guy get arrested? how did they get into eachother's cages? why does the lady kill people after they bring back some gold? does that make any sense? why goes gaia manage to avoid this? how was his air supply cut? how did he make it back up with a shit tone of gold? again, why wasn't he killed like the other guys were? why would they randomly hide in a boat, leaving the enemy time to form a blockade? why does the policeman even talk about his issues? why is it okay to electrocute people, but not shoot them? why was his collar on the ship? why did the collar explode? was that supposed to be a kick? did it incapacitate all of the guards at once, or what? how did he tie the thing to the propeller? why why did he rip his arm off? when was he handcuffed to the lady? Did they just kinda leave and go off random places after that? Who the hell was that trap halfway through? Does any of this make any fucking sense?

    5. did I mention that a main character named gaia, with a tatoo that says something about a young moon on his cheek, wearing leather that doesn't cover his abs, arms, or sides, handcuffed, calling another man "hot stuff", is the gayest thing since the last chapter of naruto.


    I know that this one was for the ladies, but c'mon. it was confusing and pointless garbage.
    Last edited by Luphrecio; 11-13-2010 at 02:07 PM.
    http://cha30.mybrute.com <-- Try To Fight me, Biatch!

  5. #15
    BlueDemon is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Germany
    Posts
    5,369

    Default

    ^ You have some points there.
    Also, no hobbies =DDD

    Bankara is the coolest of the bunch. (IMO at least.)
    Even if there are some things that irritate me, its still pretty good!
    Last edited by BlueDemon; 11-14-2010 at 07:27 AM.

  6. #16
    Shiomi is offline Member Frequent Poster
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Maryland
    Posts
    43

    Default

    Quote Originally Posted by Luphrecio View Post


    I was suprised that this Toriyama one shot was. . .kinda on the *meh* factor

    HAHA Bleach is NEVER going to end untill people stop reading/buying the crap he churns out every week

    I mean come on. . .*Do you want some rAmEN?* I swear hes turning it into a gag manga now lol



    But yeah. . .man. Moon Walker was a giant pile of gay shit.

    1. the main characters were wearing the gayest costumes, saying the gayest things, holding hands, being handcuffed, wearing collars, being wet, and generally acting like prince of tennis characters.

    2. the "action" was uninspired and badly drawn. was that supposed to be a kick near the end? I don't think the guy can draw anything other than tennis action and sweaty boys.

    3. except, he fucks up big time in a couple of spots. http://mangastream.com/read/one_shot/71884702/6 Good god, look at his emaciated arm in this one.

    3. the villain was so one-dimensional it wasn't even funny. She was just a bad boss and kills people with her "rare item", which sounds like she's gloating over some rare drop in an mmorpg.

    4. Nothing in this made any fucking sense. Why was this super inventor arrested? why didn't they check to see who the fucker was? how did he get out of his cuffs and produce drinks? I don't care if you know how they were made, that doesn't mean that you can get out of them. why did that police guy get arrested? how did they get into eachother's cages? why does the lady kill people after they bring back some gold? does that make any sense? why goes gaia manage to avoid this? how was his air supply cut? how did he make it back up with a shit tone of gold? again, why wasn't he killed like the other guys were? why would they randomly hide in a boat, leaving the enemy time to form a blockade? why does the policeman even talk about his issues? why is it okay to electrocute people, but not shoot them? why was his collar on the ship? why did the collar explode? was that supposed to be a kick? did it incapacitate all of the guards at once, or what? how did he tie the thing to the propeller? why why did he rip his arm off? when was he handcuffed to the lady? Did they just kinda leave and go off random places after that? Who the hell was that trap halfway through? Does any of this make any fucking sense?

    5. did I mention that a main character named gaia, with a tatoo that says something about a young moon on his cheek, wearing leather that doesn't cover his abs, arms, or sides, handcuffed, calling another man "hot stuff", is the gayest thing since the last chapter of naruto.


    I know that this one was for the ladies, but c'mon. it was confusing and pointless garbage.
    I actually like Akira Toriyama's one-shot. it followed the same formula as a lot of his other one-shots.

    So I wan't the only one that thought that Moon Walker wasn't any good.

  7. #17
    R3dKnight is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    third world country
    Posts
    4,675

    Default

    Moonwalker...more like gaywalker to me.

    but Bankara is cool.
    it need more crazy cyborg vs natural human actions
    then it will be alright

  8. #18
    kazenohirameki is offline Senior Member Respected Member
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    On an island
    Posts
    428

    Default

    So if anyone compile all the one shots that been stringing out these last few weeks:

    Benchi - the baseball crap from Kishimoto
    Bakara - the gansta/cyborg from Gintama creator
    Kintoki - the 'almost sequel' of DB
    Moonwalker - the gay nonsense from Konomi Takeshi

    Who will you vote for to be serialize?

    Personally, I'll chose Bakara. It's the only oneshots that make sense thus far.

    I want to see one shot from Bleach creator...

  9. #19
    R3dKnight is offline Senior Member Community Builder
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    third world country
    Posts
    4,675

    Default

    vote Bakara.

    I want to see one shot from Bleach creator...
    you want to be troll?

  10. #20
    Yazen is offline Senior Member Always Around
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Your<3
    Posts
    1,275

    Default

    Bankara was cool but a lot of it didn't make sense either.

    So in this cyborg war they somehow freeze this badass punk in a block of ice for 150 years. That right there is now bordering magic not technology.

    Also it really barely made any sense. I know you guys liked it and all but be honest with yourselves. It was just as bad as Moon Walker.

    Bench was funny at least. I don't know if I could ever get into it but it was a nice story to read. Kintoki just seemed like Akira threw down really quick. It's not at all different from DBZ. It's practically in the same world with all the dinosaurs and desert landscape cities.

    Kintoki was at least alright though because I think Akira did it on purpose to relive his DBZ days.

 

 
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Powered by vBulletin® Version 4.2.0
Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
SEO by vBSEO 3.6.0 PL2

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79